Firmowy kanał na Youtube – pomysł na skuteczną reklamę w sieci

Jedną z większych i popularniejszych platform internetowych jest znany na całym świecie serwis Youtube. Rzadko kiedy uznaje się go za skuteczne narzędzie marketingowe. Mało które firmy decydują się aktywnie na nim działać, zwykle kierowane brakiem doświadczenia lub niewielką ilością informacji na temat tej formy marketingu. Skoro jednak taka reklama w Internecie nie jest jeszcze zbyt popularna, oznacza to właśnie, że ma ona olbrzymią wartość. Zawsze warto bowiem wykorzystywać te mniej znane narzędzia marketingowe. One pomagają wyróżnić się na rynku. Sprawiają, że firma zaczyna się odznaczać na tle podobnych do niej działalności. A ludzie cenią sobie oryginalność. Zawsze chętniej zwrócą się w stronę takiej firmy, która czymś ich zaskoczy.

Reklama internetowa polegająca na prowadzeniu firmowego kanału na platformie Youtube w żadnym wypadku nie jest jednak rozwiązaniem uniwersalnym. Absolutnie nie sprawdzi się dobrze w każdym przypadku. Raczej niczego specjalnego nie zyskają na niej małe regionalne firmy, którym nie zależy na zasięgu ogólnopolskim, ani tym bardziej międzynarodowym. Reklama na Youtubie może być jednak bardzo dobrym pomysłem dla większości sklepów internetowych. To właśnie one zwykle mają sporo do powiedzenia. Na swoich kanałach i w zamieszczanych na nich filmach mogą opowiadać o różnych produktach, pokazując, jak one wyglądają czy jak działają. Ważne jest to, by robić to w sposób względnie obiektywny. Oczywiście nikt nie będzie krytykować produktów, które sam sprzedaje, jednakże nie można ich również chamsko zachwalać, gdyż Internauci bardzo szybko wyłapują takie sztuczki reklamowe.

Jeżeli jednak przedsiębiorca sam stwierdzi, że założenie kanału na Youtubie nie będzie dla niego zbyt opłacalnym posunięciem, zawsze może jeszcze wypróbować inne formy podobnego marketingu. Równie dobrą reklamą internetową okaże się własny blog firmowy albo profil na portalu społecznościowym. Jedno jest pewne. W marketingu trzeba próbować różnych opcji.

One comment

Napisz komentarz