Influencer w służbie marketingu i… pozycjonowania?

Rola jaką odgrywa marketing wpływu w kształtowaniu wizerunku marki nie budzi żadnych wątpliwości. Doceniany i wykorzystywany od lat przez największe brandy stał się jednym z kluczowych narzędzi marketingowych, szczególnie w przypadku kierowania swoich produktów do młodszej grupy wiekowej. Jednak usługi świadczone przez influencerów mają kluczowe znaczenie nie tylko dla reklamowania produktów w sieci. Mogą oni okazać się też niezwykle pomocni w przypadku działań SEO.

Jedną z największych zalet takiej formy marketingu jest bowiem możliwość pośredniego oddziaływania na pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Zamieszczanie w wykorzystywanych przez influencera kanałach komunikacji linków prowadzących do pozycjonowanej strony stanowi doskonałą okazję do wzmocnienia profilu linków. Dlatego jeżeli prócz reklamy zależy nam też na wypozycjonowaniu swojej domeny warto postarać się o nawiązanie współpracy z internetowymi gwiazdami, które od lat posiadają własną stronę internetową, czy profil w social mediach.

Napisz komentarz